• Wycieczki

• Wycieczka do Teatru Kamienica w Warszawie

• 24 kwietnia uczniowie klasy 2A i 2E byli na wycieczce w Teatrze Kamienica w Warszawie. Obejrzeliśmy tam fantastyczne przedstawienie "Tytus, Romek i A’Tom’ek czyli jak zostać artystą". Pełne humoru, zabawne dialogi i niezapomniane momenty - wszystko to sprawiło, że wrażenia były niesamowite!

wych. M.Myszkowska M.Kuran

• Nasza Mała Ojczyzna

• 19 kwietnia zanurzyliśmy się w historii naszej małej ojczyzny podczas spaceru po Żyrardowie, prowadzeni przez wyjątkową przewodniczkę Barbarę Rzeczycką. Podczas naszej trasy nie mogło zabraknąć znanych obiektów, takich jak Resursa, Kręgielnia, wille dyrektorskie, XIX-wieczne osiedle robotnicze wraz z fabryką oraz imponujący kościół na placu Jana Pawła II. To nie tylko spacer, to podróż przez czas i przestrzeń naszego miasta, odkrywając jego bogatą historię i dziedzictwo. 🏡🕰️🚶‍♀️
          Z ogromnymi podziękowaniami uczniowie kl.2a z wych. Małgorzatą Kuran
          #Żyrardów #Historia #SpacerZPrzewodnikiem

• Wycieczka do Warszawy

• 17 kwietnia klasy 3B i 3F miały okazję odwiedzić dwa fascynujące miejsca. Nasza przygoda rozpoczęła się na Stadionie Narodowym, 🏟️ gdzie mogliśmy podziwiać imponującą architekturę i dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat piłki nożnej. ⚽️Następnie udaliśmy się do Muzeum Iluzji🎲💡🪫, gdzie przenieśliśmy się w świat niezwykłych zjawisk optycznych. To było niezapomniane doświadczenie, które poszerzyło naszą wiedzę i dostarczyło mnóstwa emocji!😍🤩☺️

• Spotkanie z Mazowszem

• W środę 10 kwietnia kolejny raz byliśmy na widowisku muzycznym w wykonaniu ZPIT MAZOWSZE. "MAGICZNA PODRÓŻ - PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA". Dzięki temu pięknemu spektaklowi poznaliśmy rzemiosło ludowe tańce, stroje, hafty, instrumenty. Odwiedziliśmy barwne krainy: Mazowsze, Kurpie, Śląsk, Kaszuby, Wielkopolskę. Ten barwny z pełen energicznych tańców i pięknych śpiewów program nauczył nas szacunku do polskiej kultury i folkloru. Poznaliśmy bogactwo naszej ludowej kultury. Wróciliśmy pełni wrażeń  radości i nadziei, że niebawem wrócimy do Karolina na kolejne widowisko.
          MAZOWSZE DZIĘKUJEMY SERDECZNIE.
          DO ZOBACZENIA!
          DZIECI Z KLASY 2C I 3F Z PANIAMI MAŁGORZATĄ GOZDEK I ANNĄ WOJDAK.

• Z wizytą w bibliotece

• W dniu 6.03.2024 klasa 1c odwiedziła naszą lokalną Bibliotekę Fabryczną w ramach udziału w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa. Mogliśmy obejrzeć ciekawy teatrzyk kamishibai na temat książek. Pracownicy biblioteki przedstawili nam różne ciekawe pozycje ze swoich księgozbiorów. Przeczytali ciekawe opowiadanie oraz odpowiadali na pytania dzieci dotyczące funkcjonowania biblioteki. Następnie dzieci zostały zachęcone do korzystania z biblioteki oraz rozdano darmowe książki, które mają pomóc dzieciom w rozwoju umiejętności czytania. Dzieci przyznały, że miejska biblioteka jest ciekawym miejscem i stwierdziły, że na pewno wrócą tam z rodzicami 🧑‍🎓🧑‍🎓

wych. M. Kruk, A. Klocińska

• Profilaktyczna lekcja w kinie

• 8.03 klasy 1-3 wybrały się do Centrum Kultury w Żyrardowie na profilaktyczną lekcję w kinie pt.: „Czy dzieci są bezpieczne w sieci?”.
          Uczniowie podczas lekcji:
          🧑‍💻przekonali się, że nie zawsze mamy pewność z kim rozmawiamy w sieci;
          🧑‍💻zrozumieli, dlaczego nie warto zdradzać zbyt wielu informacji na swój temat w internecie;
          🧑‍💻dowiedzieli się, jak działają plotki w sieci;
          🧑‍💻odkryli, dlaczego darmowe aplikacje wcale nie są darmowe?
          🧑‍💻nauczyli się dobrych manier w internecie
          Na koniec wszyscy uczestnicy obejrzeli film pt. „Co w trawie gra”.
          Dziękujemy Centrum Edukacji Filmowej za cenną wiedzę i do zobaczenia na kolejnej lekcji w kinie.

• Z wizytą w Bibliotece Fabrycznej w Żyrardowie

• 21.02 uczniowie klasy 2a uczestniczyli w spotkaniu edukacyjno-czytelniczym „WSZYSTKIE KSIĄŻKI SĄ WAŻNE…” w Bibliotece Fabrycznej przy ul. 1 Maja 52 w Żyrardowie.

wych. Małgorzata Kuran

• Spotkanie z Mazowszem

• 30 stycznia to kolejne spotkanie z ZESPOŁEM MAZOWSZE. Tego dnia zespół przedstawił piękne widowisko pełne humoru, ognistego tańca z chórami Aniołów i Świętą Rodziną. Z pięknymi kolędami i pastorałkami. Widowisko oparte jest na dramacie Lucjana Rydla "Polskie Betlejem". To prawdziwa uczta dla zmysłów i duszy. Kolejny raz wróciliśmy z Karolina szczęśliwi. Na długo pozostanie w nas to barwne, roztańczone widowisko. Mazowsze - DZIĘKUJEMY. DO ZOBACZENIA. NIEDŁUGO BĘDZIEMY!!!

Klasy 3b, 3f.

• W teatrze Capitol

• W klasie 2C odbyła się wycieczka do teatru Capitol Warszawa. Podczas spektaklu uczniowie mieli bezpośredni kontakt z aktorami. Określali co jest dobre, a co złe w otaczającym świecie na podstawie sytuacji przedstawionej w spektaklu.

M.Gozdek, J.Langa, B.Dec

• Sala Zabaw Fikołki

• Klasy 2a i 2e spędziły fascynujący czas w Salach Zabaw Fikołki  w Pruszkowie. Jest to miejsce, które łączy rozrywkę, warsztaty ogólnorozwojowe, edukacyjne i hobbystyczne. Dzieci miały możliwość zabawy i wyładowania energii w labiryntach z przeszkodami, na zjeżdżalniach, tyrolce, basenie z piłkami. Brały udziału w zajęciach edukacyjnych, na których wykonywały ozdoby świąteczne i eksperymentowały, aby stworzyć sztuczny śnieg. Wspaniałą chwilą było spotkanie z Mikołajem, który wręczył każdemu dziecku upominek.

• W Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu

• Dnia 7 grudnia 2023 roku klasy III b i III f w tej zimowej scenerii wyruszyły na wycieczkę do Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu.

Podczas wizyty mieliśmy okazję uczestniczyć w warsztatach ozdób choinkowych. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem i kreatywnością tworzyli piękne ozdoby, które z pewnością dodadzą blasku naszym choinkom .

Zwiedziliśmy muzeum, gdzie mogliśmy zobaczyć wiele ciekawych eksponatów i dowiedzieć się więcej o historii Mazowsza oraz poznać dawne zwyczaje świąteczne. Uczniowie byli zafascynowani bogactwem i różnorodnością prezentowanych tam zbiorów.

Mieliśmy również przyjemność przejechać się tradycyjnym wozem. Było to niezwykłe doświadczenie, które pozwoliło nam poczuć atmosferę dawnych czasów. Wycieczka przyniosła nam wiele niezapomnianych wrażeń

K. Wojtczak, M. Rybkowska, M. Koźlicka, K. Bogusz

• Mikołajki w Teatrze Capitol

• Klasa 1a i 1b pojechały do Warszawy na sektakl "Brzechwa 2020". Było naprawdę wspniale, pouczająco i baaardzo wzruszająco. Jednak najwwiększą niespodzianką był św. Mikołaj po przedstawieniu. Takie niespodzianki lubimy😍

wych. W.Godlewska M.Lange

• Wycieczka do Otrębus i Karolina

• W słoneczną listopadową środę pojechaliśmy do Muzeum Motoryzacji w Otrębusach. To miejsce pełne skarbów - stare auta, rowery, motory itd. Wiele z tych przedmiotów wykorzystano w filmach - Katyń, Dom, Kariera Nikodema Dyzmy, Barbie i wielu innych. To nie byl koniec wrażeń. Tego dnia pojechaliśmy do Karolina. Kolejne spotkanie z zespołem Pieśni i Tańca MAZOWSZE. Tańcom i śpiewom nie było końca. Zespół MAZOWSZE przeniósł nas w Kosmos. To było cudne widowisko. Pełni wrażeń, uśmiechu i nadziei, że jeszcze wrócimy do Karolina, przyjechaliśmy do szkoły. DZIĘKUJEMY Artyści Zespołu Mazowsze ZA PRZEŻYCIA JAKIE NAM DOSTARCZACIE SWOIMI TAŃCAMI I ŚPIEWEM - KLASY 3B I 3F wraz z wych. A.Wojdak i K.Wojtczak

• Teatr Dramatyczny w Płocku

• 21 listopada 2023r. kl. 1d i 2d wybrały się na wycieczkę do Teatru Dramatycznego im. Jerzego Szaniawskiego w Płocku.
          Pomimo niezbyt sprzyjającej aury, pogoda ducha dopisała.
          Kolorowe i zabawne tytułowe "Kredki", zabrały widzów spektaklu w niezwykłą i ciekawą podróż nie tylko po Polsce lecz również w odległe miejsca: do Afryki, Australii czy Japonii.
          Z "żółtą kredką" (łodzią podwodną) - symbolem "Dnia Życzliwości", świętowanego w naszej szkole - odbyliśmy niezwykłą wyprawę do rafy koralowej. Poza tym, mieliśmy okazję wspólnie zastanowić się nad sposobem rozstrzygania różnych nieporozumień i konfliktów społecznych. Doszliśmy do słusznego wniosku, że życzliwość i tolerancja niewątpliwie pomagają w codziennym życiu.
          Życzymy wszystkim takich niezapomnianych wrażeń - uczniowie i wychowawcy kl. 1d (M. Florczak) i 2d (E. Leksińska).

• Wycieczka do teatru

• 17 listopada klasy drugie (2b i 2d) wyruszyły na wspólną wycieczkę. Tym razem odwiedziły filię Teatru Syrena, by spotkać się z bohaterami lektury pt. "Dzieci z Bullerbyn".

wych.E.Leksińska S.Jakubiak

• Edukacja teatralna

• 11 października dzieci z klas IIa i IIe udały się na wycieczkę do Teatru Capitol w Warszawie.

Uczniowie obejrzeli spektakl pt. "Doktor Dolittle i jego zwierzęta",  który w lekki i zabawny sposób przekazuje młodym widzom ważne prawdy o relacjach ludzi ze zwierzętami.  Kolorowa, rozśpiewana i roztańczona opowieść rozwija wyobraźnię dziecka i jest idealna na wprowadzenie oraz zapoznanie dziecka z kulturą teatralną.

wych. M.Kuran, M.Myszkowska

• W teatrze

• Uczniowie klasy IIIa i IIId przenieśli się na chwilę do wioski Bullerbyn, aby zbliżyć się do bohaterów, zagranych przez aktorów teatru "Syrena" w Warszawie.

Ciekawa scenografia, wzmocniona środkami multimedialnymi, pozwoliła dzieciom poczuć sielskość wiejskiego życia, uczestniczyć w zabawnych scenach i żartach. Humor sytuacji i przedstawionych postaci nie pozostawia nikogo obojętnym wobec spektaklu pt. "Dzieci z Bullerbyn".

E.Kuliczkowska, A.Redwańska, D.Gołębiowska

• W Muzeum Mazowsza Zachodniego

• W dniu 8 listopada klasa 2b po raz pierwszy odwiedziła Muzeum Mazowsza Zachodniego. Uczniowie jak zaczarowani wysłuchiwali opowieści o Królu Muzeonie! Następnie wzięli udział w warsztatach patriotycznych "Jaki znak Twój?" i wykonali własną kokardę patriotyczną.

Sylwia Jakubiak

• Wycieczka do ZOO

• Na początku października klasy 1c i e wybrały się na wycieczkę do Zoo w Borysewie. Przy sprzyjającej pogodzie jechaliśmy kolejką podziwiając zwierzęta i dowiadując się o nich wielu ciekawostek. Braliśmy udział w ciekawych zajęciach i oglądaliśmy z bliska karmienie zwierząt. Było super!

Beata Liszewska, Małgorzata Kruk, Agnieszka Klocińska

• Wycieczka do teatru

• 27 października klasa 1c i 1e odwiedzili znanych aktorów w teatrze Capitol w Warszawie. Obejrzeliśmy przedstawienie pt. "Brzechwa 2000". Nawet nie przypuszczaliśmy, że wiersz "Leń" można rapować, a "Skarżypytę" zaśpiewać. Byliśmy pod wrażeniem efektów świetlnych i gry aktorów, których na co dzień widzimy w serialach telewizyjnych.

M. Kruk, A. Klocińska, B. Liszewska, M. Lupa

• Wycieczka śladami lektur

• Dnia 20 października klasy 3c i 3e odwiedziły stolicę, by uczestniczyć w atrakcyjnych i polecanych innym klasom lekcjach. W Muzeum Powstania Warszawskiego uczniowie przenieśli się w czasy okupacji i poznali historię życia Joanny Papuzińskiej, bohaterki lektury "Asiunia". Natomiast w Muzeum Stacja prześledzili losy Lampo, bohatera lektury "O psie, który jeździł koleją". Wycieczka pozostawiła w nas ogrom wiedzy i mnóstwo refleksji.

Małgorzata Jurczewska, Anna Łachnik i Patrycja Kamyczek

• Wizyta w banku

• W środę 8 listopada 20023 uczniowie klasy 3e odwiedzili siedzibę Banku PKO BP w Żyrardowie. Podczas wizyty poznali podstawowe tajniki bankowości i pracy bankowca. Z zaciekawieniem przetestowali urządzenia niezbędne do pracy w tej instytucji. Dowiedzieli się jak sprawdzać autentyczność banknotów, poznali waluty pochodzące z innych krajów, wzbogacili swoje słownictwo o finansowe pojęcia i wyrazy. Zebraną wiedzę uporządkowali na wykonanych podczas pracy w grupach mapach myśli.

Serdecznie dziękujemy Pani Dyrektor i Pracownikom Banku PKO BP za miłą atmosferę, upominki, słodki poczęstunek i ogrom przekazanej wiedzy.

Uczniowie klasy 3e, Małgorzata Jurczewska, Grażyna Helman

• 3c w Akademii Gorila w Żyrardowie

• Dnia 29 września, dzięki uprzejmości taty naszej uczennicy, mogliśmy w wyjątkowy sposób świętować Dzień Chłopaka. Klasa 3c udała się na szałowe zajęcia ogólnorozwojowe do Akademii Gorila w Żyrardowie. Tam pod okiem trenera uczniowie wykonywali różnorodne ćwiczenia ruchowe, a także bawili się w gry drużynowe. Dzieci wróciły do szkoły zmęczone, ale baaardzo zadowolone.

op. Patrycja Kamyczek

• Wycieczka do lasu

• W poniedziałek 2 października uczniowie klasy 1d i 2d wybrali się na wycieczkę do lasu (Nadleśnictwo Radziwiłłów), by w piękny słoneczny dzień "tropić przyrodę i świata urodę" - w myśl słów piosenki, którą dobrze znają i chętnie śpiewają. Spacer z przewodnikiem  malowniczą "doliną bobrów" nad rzeką Korabiewką był okazją do zdobycia cennych wiadomości i umiejętności przyrodniczych oraz poszukiwania nowych lub rozwijania istniejących już zainteresowań środowiskiem naturalnym. Niemałą atrakcją okazało się ognisko i pieczenie kiełbasek. Wspólny wyjazd dostarczył uczniom wiele niezapomnianych wrażeń i wiadomości przyrodniczych. ale również, co równie ważne, stworzył wiele okazji do lepszego wzajemnego poznania się i integracji zespołów klasowych.
          Białe Błota k. Bartnik dały wiele możliwości, by przyjemnie i pożytecznie spędzić czas w pięknych okolicznościach przyrody.

wych. M.Florczak, E.Leksińska

• Wycieczka do Torunia

• Dnia 19 września klasy 3c i 3e odwiedziły miasto Mikołaja Kopernika. Dzieci poznały historię i legendy Torunia, samodzielnie przygotowały pierniczkowe cuda oraz odbyły kosmiczną podróż w planetarium. Pod Krzywą Wieżą uczniowie przetestowali swoją grzeczność.

wych: I.Brzezińska, M.Jurczewska

n-l wspom.: P.Kamyczek, A.Łachnik

• Nad morzem

• Na początku czerwca klasy 3a i 3b były na trzydniowej wycieczce. Uczniowie odwiedzili Malbork, Trójmiasto i Władysławowo. To był cudowny czas, wspaniała zabawa połączona z nauką i integracja. Oczywiście dopisała pogoda. Polecamy

Małgorzata Kruk

• Jesienna wycieczka

• Złote kolory i zapach liści spadających z drzew, skaczące wiewiórki i kolorowe pióra pawi... Tak piękny obraz zapamiętają dzieci z klas 3b i 3f, który 24 października przywiozły z wycieczki do Królewskich Łazienek w Warszawie. Tego samego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Kolejnictwa. Przez chwile mogliśmy przenieść się w czasy powstawania polskich kolei i poznać losy Lampo - bohatera lektury "O psie, który jeździł koleją". To była wspaniała przygoda. Wróciliśmy wzbogaceni o wiedzę i przywieźliśmy mnóstwo cudownych wspomnień. Teraz tylko wypada wziąć pędzel do ręki i namalować piękny obraz polskiej jesieni.

A. Wojdak, M. Rybkowska, U. Wituska, K. Wojtczak

• Wycieczka do Kawęczyna

• 13 czerwca uczniowie klasy 2c i 2e rozpędzili nadciągające chmury i odwiedzili skansen w Kawęczynie. Obejrzeli starą zagrodę z budynkami, piekarnię, kuźnię, kapliczkę, dawną szkołę. Podziwiali kolorowe rzeźby oraz zwierzęta.

Wrażeń i wspaniałej zabawy było mnóstwo. To była bardzo udana wycieczka.

M. Jurczewska, I. Brzezińska, A. Łachnik

• W pracowni garncarza

• Z okazji Dnia Dziecka uczniowie klas Ia i Ie odwiedzili Warsztat Garncarski Rodziny Konopczyńskich w Bolimowie.

Ręcznie lepili z gliny wymyślone przez siebie figurki, toczyli naczynia na kole garncarskim oraz malowali farbami akwarelowymi wazoniki, talerzyki i pucharki. Wycieczkę zakończyliśmy przy ognisku.

• Wizyta w Straży Pożarnej

• 2 czerwca klasa Ic uczestniczyła w wycieczce do Straży Pożarnej w Żyrardowie. Dzieci mogły poznać trudny, odpowiedzialny i bardzo potrzebny zawód strażaka. Zwiedziły jednostkę straży pożarnej, uczestniczyły w akcji ratowniczej.

J.Langa M.Gozdek U.Wituska

• W Studio Formy Cross Gym

• W Dzień Dziecka uczniowie klasy 2b udali się na fantastyczne przedstawienie w wykonaniu grupy teatralnej ,,Szalona Kurtyna". Następnie odwiedzili Studio Formy Cross Gym, który prowadzą Urszula Kuc i Tomasz Kozbiał (rodzice uczennicy tej klasy). Dzieci mogły poznać tajniki ćwiczeń crossfit-owych, miały możliwośc skorzystać ze sprzętow znajdujących w studio. Poprowadzone zajęcia pozwoliły sprawdzić wytrzymałość, pokonać swoje granice oraz wzmocniły mięśnie. Zmęczone i przeszczęśliwe udały się na pyszne lody i spacer po Parku Ditricha. Dziękujemy rodzicom Tosi za zorganizowanie wspaniałych zajęć.

Wych. Karolina Wojtczak

• Drugoklasiści na Zielonej Szkole

• W dniach 16-18 maja dzieci z klasy 2b i 2f spędziły fantastyczny czas podczas pobytu w Ośrodku Wypoczynkowym ,,Kulka" znajdującym się w malowniczej wiosce Dźwierzuty, położonej w woj. warmińsko- mazurskim. Dzieci brały udział w świetnie zorganizowanych zabawach na świeżym powietrzu. Miały okazję wcielić się w rolę ratownika medycznego i budować nosze ze znalezisk na plaży. Dodatkowo strzelały z łuku i budowały w lesie swoje obozowiska z pałatek. Zabawy dyskotekowe będą wspominane przez długi czas. Już nie możemy doczekać się kolejnej wyprawy. 🙂

wych. Anna Wojdak i Karolina Wojtczak

opiekunowie: Małgorzata Rybkowska, Urszula Wituska

• To, co zostaje🚂

• Wiedzieć, że Józef Piłsudski jeździł drezyną motorową, tzw. bryką marszałka, albo, że do Puszczy Kampinoskiej sprowadziły się dwie watahy wilków, to jak na drugoklasistę – wiele. Te i inne ciekawostki przywieźli uczniowie klasy II a i II d z udanej wycieczki. Zwiedzanie Muzeum Kolei Wąskotorowej, przejazd pociągiem retro, spacer po Kampinoskim Parku Narodowym, pieczenie kiełbasek albo pianek (kto co lubi) na ognisku to atrakcje wycieczki do pobliskiego Sochaczewa. Widok rudego lisa i hasanie po polanie zostanie w naszej pamięci na długo.

E. Kuliczkowska, A. Redwańska, D. Gołębiowska

• W Centrum Nauki Experymentarium w Łodzi🧪🌡🔬

• Wycieczka klas Ia i Ie do Centrum Nauki Experymentarium w Łodzi była strzałem w dziesiątkę. Podczas warsztatów i pokazów naukowych uczniowie wykonywali fascynujące doświadczenia z różnych dziedzin. Wystawa interaktywna wyjaśniła dzieciom wiele zjawisk, a rozwiązywanie zagadek pozwoliło sprawdzić zdobytą wiedzę. Polecamy to miejsce, bo my z chęcią tu jeszcze wrócimy!

Małgorzata Kuran, Magdalena Myszkowska

• W Bazie Bieganów

• 12 maja klasa Ic uczestniczyła w wycieczce do Bazy Bieganów. Dzieci korzystały z wielu atrakcji min. gry w kręgle, strzelanie z łuku, jazdy na ọuadach, paintball, jazdy samochodem terenowymi i jeszcze wiele innych. W przerwie uczniowie zjedli kiełbaskę z grilla, aby mogły ruszyć do dalszej zabawy.

Jordana Langa, Malgorzata Gozdek, Urszula Wituska

• W Muzeum Lniarstwa i Industrialnej Zagrody w Żyrardowie

• Dnia 10 maja klasa 2c wybrała się do Muzeum Lniarstwa i Industrialnej Zagrody w Żyrardowie. Uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób kiedyś przygotowywano len do obróbki, by potem z niego wykonać piękny lniany obrus. W mini zoo przywitały nas wielbłądy, renifery, osiołki i kozy. W drodze do szkoły podziwialiśmy zabytkowe budynki osady fabrycznej z XIX wieku.

Iwona Brzezińska, Patrycja Kamyczek

• Niezwykłe miejsce

• 8 maja uczniowie klasy II a i II d pojechali do Kazimierza Dolnego. Zobaczyli spichlerze, zwiedzili dwa serca miasta (Rynek Duży i Rynek Mały), wspięli się na Górę Trzech Krzyży, żeby podziwiać uroczą panoramę. Pan przewodnik przeniósł dzieci w dawne czasy, opowiadając ciekawe historie, m.in. o Królu Kazimierzu i pięknej Esterce. Nie zabrakło wrażeń przyrodniczych – uczniowie podziwiali Wąwóz Korzenny, karmili mewy – śmieszki, płynąc statkiem po Wiśle, dowiedzieli się, co je ostrygojad. Przywieźli do Żyrardowa kazimierskie koguty, wiedzę, zdjęcia i wspaniałe wspomnienia.

E. Kuliczkowska, A. Redwańska, D. Gołębiowska

• Wycieczka do Warszawy

• 14 kwietnia klasy 3c i 3d pojechały na wycieczkę do Warszawy, aby obejrzeć spektakl w Teatrze Rampa pt. "Tajemniczy ogród".  Po przedstawieniu dzieci miały okazję uczestniczyć w zajęciach przygotowanych przez  Muzeum Narodowe - 3d  wzięła u dział w lekcji "Przepis na mumię",  a 3c - "O Matejce".

op. W.Godlewska, M.Florczak, M.Rybkowska

• Wycieczka do Centrum Pieniądza NBP

• 13 kwietnia klasa 2c i 2e pojechały na wycieczkę do Centrum Pieniądza w Warszawie. Na zajęciach " Orzeł czy reszka, gdzie zwierzak mieszka" poznaliśmy historię, budowę i rodzaje monet. Rozwiązywaliśmy zagadki podążając tropem zwierząt widniejących na monetach z całego świata. Najwięcej emocji przyniosła sala spadających monet. W Sękocinie oglądaliśmy gigantyczne figury: owadów, grzybów, ptaków i ssaków. Modele budziły w nas zachwyt i podziw. Na pewno wrócimy tu jeszcze raz.

op. I.Brzezińska, P.Kamyczek, A.Łachnik

• Spektakl "Calineczka"

• Czasem dobrze wyjść ze swoją klasą poza szkołę!

Klasy 1-3 obejrzały razem "Calineczkę" w Centrum Kultury w Żyrardowie.

• Wycieczka do Karolina

• 29.03 klasy 2b i 2f pojechały w wyjątkowe miejsce. Już o godzinie 10.00 siedzieliśmy w sali koncertowej. Usłyszeliśmy pierwsze takty kujawiaka. Tancerze z Zespołu Pieśni i Tańca MAZOWSZE rozpoczęli występ. Na scenie wirowali w kolorowych strojach. Były oberki, kujawiaki, polonezy, krakowiaki. Tańcom towarzyszyły pieśni ludowe, piękne obrazy naszej Polski. Do tej pory w uszach brzmią dźwięki mazurków Chopina, kujawiaków Wieniawskiego. To było wspaniałe przeżycie. Powrócimy jeszcze do Karolina, żeby dalej poznawać historię i twórców polskiego folkloru. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mogliśmy uczestniczyć w koncercie.

wych. A. Wojdak, K. Wojtczak

• Wycieczka do Łowicza

• Klasy Ia i Ie pojechały do Muzeum w Łowiczu na zajęcia "Przyszliśmy tu po dyngusie", aby zapoznać się z łowicką obrzędowością wielkanocną. Była to wycieczka połączona z warsztatami plastycznymi, na których wykonaliśmy ozdoby świąteczne.

wych. Magdalena Myszkowska, Małgorzata Kuran

• Koncert w szkole muzycznej

• Szkoła Muzyczna w Żyrardowie zaprosiła chętne klasy 1-3 na koncert. Z zaproszenia skorzystali uczniowie Ia i IIIc, którzy mieli okazję zwiedzić szkołę, wysłuchać muzyki klasycznej w wykonaniu swoich rówieśników i spróbować gry na różnych instrumentach.

wych. Małgorzata Kuran, Marzena Florczak

n-l wsp. Małgorzata Rybkowska

• Wycieczka do teatru

• Dnia 6 lutego uczniowie klasy 2c i 2e wraz wychowawcami i nauczycielami wspierającymi pojechali do Warszawy, do teatru Syrena na spektakl ,,Dzieci z Bullerbyn". Wszyscy bawili się wspaniale oglądając przygody bohaterów lektury Astrid Lindgren. Polecamy innym klasom to zabawne przedstawienie.

wych. Małgorzata Jurczewska, Iwona Brzezińska

n-le wsp. Anna Łachnik, Patrycja Kamyczek

• Wycieczka do Warszawy

• Dnia 8 grudnia na wycieczkę do Warszawy pojechały dzieci z klas 2 b i 2f. To był cudny czas w przedświątecznej atmosferze. Spacerowaliśmy uliczkami Starówki podziwiając piękne kamieniczki, udekorowane uliczki. Zamek Królewski zrobił na wszystkich ogromne wrażenie. Zawsze chętnie wracamy do naszej stolicy.

wych. Karolina Wojtczak i Anna Wojdak

• W Krainie Elfów

• 2 grudnia uczniowie klasy Ia i Ie wyruszyli do Wielkiej Fabryki Elfów. Podczas wizyty dzieci, Elf Ważniak dostał misję upieczenia pierniczków dla Świętego Mikołaja. Okazało się to problematyczne, bo trzeba było znaleźć przepis i wszystkie składniki, a czasu - bardzo mało. Pod opieką Elfa Przewodnika, dzieci pomogły elfom znaleźć przepis i potrzebne produkty do stworzenia pierniczków. W nagrodę spotkały się z Mikołajem i otrzymały prezenty!

wych. Małgorzata Kuran i Magdalena Myszkowska

• Wizyta w muzeum

• 27 października poszliśmy do Muzeum Mazowsza Zachodniego w Żyrardowie, aby uporządkować i uzupełnić wiadomości o historii naszego rodzinnego miasta.

Uczniowie klasy 1a z wych. Małgorzatą Kuran

• Teatr "Guliwer"

• 21 października klasy 1a i 1e pojechały na wycieczkę do teatru "Guliwer" w Warszawie.  Przedstawienie "Koziołek Matołek" obfitowało w barwne przygody, zabawne sytuacje i przebojową muzykę – czyniąc spektakl atrakcyjnym. Pierwszaki wróciły zadowolone, z poszerzoną wiedzą o teatrze.

wych. Małgorzata Kuran, Magdalena Myszkowska

• Sekretariat poniedziałek. - piątek. 8.00 - 16.00 046 855-35-45 (Szkoła ul.Kacperskiej 6b)        046 855-71-63 (Szkoła ul. Parkingowa) Sekretariat tylko przy ul. Kacperskiej
      • ul. J. Kacperskiej 6b, 96-300 Żyrardów Poland
      • Szkoła Podstawowa Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im.St. Staszica w Żyrardowie